Jaké cvičení pro těhotné je vhodné?

Pohyb v těhotenství je velmi důležitý. Zlepšuje Vaši kondici a pomáhá posilovat pánevní dno a bolavá záda, která hodně trpí zejména ke konci těhotenství. Ženy, které necvičí a nehýbou se, budou mít problémy nejen s porodem, ale také s péči o novorozence po porodu. Budete mít nejspíš bolavá záda, ochablé svaly způsobené porodem nebo problémy s klouby. Všem nastávajícím maminkám se proto doporučuje navštěvovat cvičení pro těhotné, samozřejmě jen v případě, že nemá žádné zdravotní komplikace. Maminky, které mají pravidelný pohyb, se cítí mnohem lépe a uvolněně, mají jednodušší porod a i péči o narozené miminko zvládají o něco lépe.


Skvělým druhem cvičení v těhotenství je jóga pro těhotné. Cvičení je vhodné pro ženy od 13. týdne těhotenství až do porodu. Cvičení má pro nastávající maminky blahodárné účinky, přesto ale veškeré své pohybové aktivity konzultujte s ošetřujícím lékařem nebo gynekologem.

Jóga pro těhotné připraví na porod

Jóga pro těhotné je skvělým pomocníkem při uvolnění a relaxaci. Maminky se cítí mnohem klidněji a v duševní rovnováze. Proškolené asistentky Vám také ukážou cviky, které Vám pomohou při porodu a také polohy, které Vám uleví od bolesti nebo přirozeně urychlí porod. Jóga posiluje pánevní dno a slouží jako prevence varixů. Dokáže také zmírnit bolesti zad a páteře nebo bolesti hlavy.

Pilates Vás naučí dýchat při porodu

Pilates je dalším ideálním cvičením pro těhotné ženy. Pilates se zaměřuje na posilování pánevního dna, pevného středu těla a hluboké svaly. Díky pravidelnému cvičení se zbavíte bolesti zad a páteře, také hlavy a významně zlepšíte krevní oběh i trávení. Ovšem i u toho druhu cvičení doporučujeme konzultaci a lékařem nebo gynekologem. Pilates pro těhotné byste měla cvičit pod dohledem odborně proškolené cvičitelky, protože některé cviky, zejména na břiše nebo zádech, nejsou v pokročilém těhotenství vhodné. Cvičení pro těhotné zvládne každá budoucí maminka, i ta začínající, která cvičí pilates poprvé.

Pilates pro těhotné má blahodárné účinky, skvěle působí jako prevence křečových žil a otékání nohou, které trápí téměř každou ženu v těhotenství. Příznivě působí také na oběhový a lymfatický systém. Pozitivně ovlivňuje potíže s močením nebo tvorbu hemeroidů. Pilates v těhotenství můžeme zkrátka doporučit.

Pro bolavá záda cvičení na balonech

Pokud Vás během těhotenství trápí bolavá záda, rozhodně vyzkoušejte cviky na balonech. Je to skvělá prevence proti bolesti páteře, zad a krční páteře. Při cvičení se většinou používají velké a malé balony pod odborným dohledem proškolené cvičitelky. Nezapomeňte cvičení ale probrat s lékařem nebo gynekologem. Při cvičení pracujete pouze s váhou vlastního těla, proto je vhodné i pro těhulky, které nejsou v příliš dobré kondici. Cvičení na balonech skvěle protáhne bederní část a přinese úlevu. Právě tato část vlivem těhotenství trpí nejvíce. Kromě toho posílíte také hýždě a vnitřní stranu stehen.

Břišní tanec může usnadnit porod

Pokud milujete tanec a nechcete se ho vzdát ani v těhotenství, skvělou volbou je břišní tanec. Dokáže přirozeným pohybem posílit celé tělo a při pohybu tancuje miminko s Vámi. Harmonický břišní tanec skvěle působí nejen na maminku, ale také nenarozené miminko, která jemně plod masírujete pohyby břišních svalů. Dokážete si tak vytvořit opravdu silné pouto. Tančit můžete samozřejmě i u porodu. Kroužení boku do takzvané „osmičky“ přináší skvělou úlevu při porodních bolestech. Doporučuje se také pohyb „simi“, lehce třesete s pánví a miminko tak lépe prochází porodními cestami. Břišní tanec také skvěle posiluje pánevní dno, záda i nohy, dokáže také zvyšovat pohyblivost a pružnost svalstva. Prokrvuje a uvolňuje oblast malé pánve a klidné a houpané pohyby naopak skvěle uklidňují miminko.