Jóga pro těhotné má blahodárné účinky

Jóga je skvělým pomocníkem během těhotenství a také při samotném porodu. Dokáže skvěle nastartovat Vaši mysl a tělo. Zároveň omezí nepříjemné projevy těhotenství, jako jsou ranní nevolnosti nebo zácpa. Správné a pravidelné cvičení může dokonce snížit napětí v oblasti malé pánve. Prohloubí také Váš vztah s miminkem a dodá Vám ženskost a přitažlivost. Jógové pozice jsou totiž také výbornou pomůckou jak vnímat své tělo. Těhotná žena má tak díky józe účinný nástroj, jak svému měnícímu se tělu naslouchat a správně chápat jeho potřeby.


Jóga pro těhotné má skvělé účinky na fyzické i psychické zdraví nastávající maminky. Cvičení jógy v těhotenství pomáhá předejít mnoha nepříjemným pocitům. Nejčastěji to může být bolest zad nebo pocit těžkých a nateklých nohou. Skvěle harmonizuje činnost orgánů v těle, pracuje také se svaly pánevního dna a tím napomáhá při samotném porodu. Ženy, které v těhotenství cvičí jógu, se potom dokonce mnohem lépe a rychleji zotavují po porodu. Cvičení je bezpečné a přizpůsobené potřebám těhotných žen.

Mohu cvičit jógu v každém trimestru?

V prvním trimestru se doporučuje cvičit velmi opatrně a nejlépe se cvičitelkou, která má zkušenosti s těhulkami. V tomto období jsou nejlepší cviky, které Vás uvolní. Díky tomu skvěle posílíte nohy, zlepšíte krevní oběh, snížíte nežádoucí křeče v dolních končetinách a celkově získáte ztracenou energii. Během druhého trimestru můžete cvičit zejména protahovací cviky. Je třeba protahovat a uvolňovat hlavně záda. V tomto období se ale nedoporučují cviky na posílení břišní oblasti. Vhodné jsou pozice pro otevírání kyčlí a hlavně dechové techniky pro uvolnění a pohodu. To Vás skvěle nastartuje a dodá potřebnou energii. V tomto období věnujte největší pozornost spíše správnému dýchání a meditaci. Nejdůležitější ale je, poslouchat svoje tělo a nedělat nic, co Vám není příjemné.