Polštář pro těhotné zaručí lepší spánek a spokojené miminko

Bude to Váš neocenitelný pomocník a v posledních měsících těhotenství rozhodně ten nejlepší přítel. Řeč je o polštáři pro těhotné. Rostoucí bříško budoucím maminkám komplikuje pohyb, ale také spánek. Někdy je opravdu obtížné najít tu správnou a pohodlnou polohu. na zádech se spát nedoporučuje, na zakulaceném bříšku to nejde, a tak zůstává jediná možná poloha na boku. Tu doporučují lékaři hlavně ve druhém a třetím trimestru, což je pro ženu nejpohodlnější a pro dítě nejzdravější a nejpřirozenější.

polštář pro ženy v těhotenství

Polštář pro těhotné pomáhá poskytnout dostatečnou oporu pro bříško a zmírnit jeho váhu. S rostoucím bříškem roste váha plodu a poloha například na zádech omezuje průtok krve a živin do placenty. S použitím speciálních polštářů pro těhotné, k ničemu takovému rozhodně nedochází. Speciálně anatomicky tvarované polštáře pomohou podpírat bříško nebo záda a zaručeně Vám uleví.

Polštář ve tvaru C zaručí oporu celému tělu

Další možností je speciálně vyvinutý anatomický polštář pro těhotné ve tvaru písmene C, který zaručuje výbornou oporu celému tělu. Uleví při bolestech zad nebo kloubů, mírní bolesti především bedrům a uvolňuje svaly podél celé páteře. Používat ho můžete téměř všude, nejen v posteli, ale také na gauči, v autě nebo venku na dece. Polštář si uchovává svůj objem, nadýchanost a jemnost.

Ať už se rozhodnete pro jakýkoliv polštář, Vaše volba bude vždy ta správná. Polštáře pro těhotné jsou navrženy tak, aby se co nejvíce přizpůsobily Vašemu tělu a poskytly tu nejlepší oporu. Polštář pro těhotné bude nepostradatelný také po narození miminka. Dokáže zajistit velmi pohodlnou oporu při kojení a po porodu může sloužit jako terapeutická pomůcka pro zmírnění bolestí. Později ho určitě s radostí využijí Vaše odrostlé děti nebo partner, je totiž skvělý při odpočinku a lenošení. Takže v domácnosti se rozhodně neztratí.

Polštáři pro těhotné se také někdy přezdívá umělá děloha. Vysvětlení je jednoduché. Miminka byly celé těhotenství v bříšku a v bezpečí, po porodu nejsou zvyklé na tolik prostoru kolem sebe. Polštáře se dají různě vytvarovat tak, aby vyplnily prostor kolem miminka, a to se cítilo zase v bezpečí. Určitě takového pomocníka oceníte hlavně v prvních měsících po porodu. Uvidíte, že miminko bude mnohem klidnější. Mnoho těhotných žen si často stěžuje na únavu a nekvalitní spánek. S pokročilým těhotenstvím bývá situace mnohem horší a spánkový deficit je už opravdu znát. Tady máte několik rad, jak mít o něco kvalitnější spánek a v těhotenství se o něco lépe vyspat.

Tipy pro lepší spánek v těhotenství

Kvalitní matrace

Zatížení zad, to je nejčastější problém v těhotenství. Každodenním cvičením a procházkami můžete bolesti páteře zmírnit, ale důležitá je také kvalitní matrace. v posteli totiž trávíme poměrně dost času. Podle ortopedů je vhodnější tvrdá matrace a také pevný rám postele. Zásadní jsou také rošty, díky nim je matrace vzdušná. v těhotenství se ženy také více potí, myslete proto na chrániče matrací, které se dají lehce vyprat.

Bylinkové čaje

Vyzkoušet můžete také bylinkové čaje. v těhotenství je například vhodný kozlík lékařský nebo meduňka. Vždy se ale poraďte s lékárníkem. Základ je také dobře vyvětraná místnost a chladnější teplota.

Spaní na levém boku

Podle gynekologů je vhodnější v poslední fázi těhotenství poloha na levém boku. Zlepší se Vám tak krevní oběh a plod získá více kyslíku a živin. Snažte se ale vyhýbat poloze na zádech.

Pálení žáhy

Pokud Vás v těhotenství trápí pálení žáhy, usínejte s hlavou podloženou polštáři. Pokud máte polohovací rošt, je to ideální, ale vystačíte si i s polštáři. v takovém případě je ideální nastavitelný polštář pro těhotné.

Pravidelný režim

V těhotenství je velmi důležitý pevný řád. Vytvořte si své vlastní večerní příjemné rituály a snažte se je dodržovat. Můžete si například číst knihu, háčkovat, vyšívat, dát si šálek dobrého čaje, příjemnou horkou sprchu nebo poproste Vašeho partnera, aby Vám udělal jemnou masáž ramen.

Necvičte před spaním

To by Vám opravdu neprospělo. Pohyb a cvičení směřujte spíš do první poloviny dne, ideální je ráno nebo dopoledne. Večer budete rozrušená a plná adrenalinu. Dopřejte si večer spíš klidový odpočinkový režim.

Požádejte o pomoc lékaře

Poslední, ale důležitá rada. Pokud si opravdu nevíte rady a cítíte se velmi unavená, je nejvyšší čas vyhledat pomoc lékaře. Své problémy s ním prokonzultujte a určitě najdete nějakou vhodnou cestu.